01 Januari, 2011

CONTOH RPH KSPK


 RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PRASEKOLAH
MINGGU:3                                                                                                                                                     HARI       : ISNIN
TEMA    : DIRI SAYA  (ANGGOTA BADAN SAYA)                                                                                      TARIKH   : 01.03.2010
MASA
TUNJANG
STANDARD PEMBELAJARAN
OBJEKTIF
AKTIVITI
BAHAN/BBM
IMPAK
10 MINIT
(BM)
RUTIN
PERHIMPUNAN PAGI
I
20 MINIT
(BM)


PERBUALAN PAGI
BM 2.1.3 berbual menggunakan ayat yang mudah dengan sebutan yang betul.
Murid dapat :
- menyatakan beberapa anggota badan yang diketahui.
Bersoal jawab dengan murid tentang anggota badan yang diketahui.
- guru menunjukkan beberapa keping kad bergambar.
Kad imbasan

20 MINIT
(BM)

AKTIVITI LUAR


TYDS:
* FIZIKAL & ESTETIKA

PFK 2.1.14 merangkak dengan lakuan yang betul di ruang tertentu.
KTI 2.1.8 menyanyi lagu dengan iringan muzik.
Murid dapat :
- merangkak dengan lakuan yang betul sepanjang aktiviti dijalankan.

Menjalankan aktiviti ’musical chair’ di taman permainan.
- murid dikehendaki mengelilingi kerusi dengan cara merangkak.


CD
Kerusi

(24/25)
4 = TM
20= M
1=TH

60 MINIT
(BM)

MODUL ASAS
(B.MELAYU)
BM 3.3.3 menyebut huruf konsonan dalam perkataan yang ditunjukkan.
Murid dapat :
- mengenal pasti huruf konsonan yang telah dipelajari dengan lancar.
Guru menyediakan beberapa keping kad perkataan.
- murid perlu menunjukkan huruf konsonan yang terdapat dalam perkataan.
Kad perkataan

30 MINIT
(BM)

REHAT

90 MINIT

MODUL BERTEMA
(B.MELAYU)

TYDS :
SAINS & TEKNOLOGI
BM 3.2.3 mengenal pasti huruf vokal yang terdapat dalam perkataan.
ST 3.1.2 mengenalpasti bahagian tubuh badan iaitu lidah, pipi, dagu, kening,dll.
Murid dapat:
- mengenal huruf vocal dan membunyikannya.

Guru membimbing murid menyebut huruf vokal yang ditunjukkan.
- guru menyatakan perkataan tersebut.
- murid menunjukkan huruf vokal yang terdapat dalam perkataan.


10 MINIT
PENUTUP
- mengimbas kembali pelajaran pada hari ini.
- membaca doa dan bersalaman dengan guru dan pembantu.
Refleksi Guru :………………………………………………………………………………………..
Murid : .........................................................................................................................
*TUNJANG YANG DISEPADUKAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan