04 Ogos, 2009

Pengalaman Lebih Berharga Dalam Sebuah 'Praktikum'

Terima cikgu2 praktikum pada tarikh ini - 6 Julai 09'. Perasaan?? Warghhhh!!!! Bukan apa, rasa mcm x yakin nak membimbing budak2 ni, pengalaman mengajar pun x sampai 3 tahun (masa ni lah sbb pra di tubuhkan 2007). Dah plak tu, aku b'kejar2 sambung 'degree- sem.2 sekarang' tapi bebudak ni nak KPLI gitu, praktikum akhir. Terus jumpa 'my big boss' - suarakan keresahan. Akhirnya aku lega. Apa 'my big boss' cakap? Ehem3x... R.A.H.S.I.A....
Alhamdulillah, budak2 ni ok lah. Memandangkan ku pun belum kawin, so rasa macam kawan2 lak, giler2x gitu! Tambah2 msg2 ado Facebook, haaaa.... berhubung di situ selain msg/call. Praktikum ni sebagai mencari pengalaman akhir sebelum ke alam mengajar, iaitu dunia sebenar. Dan aku, rasa puas dapat 'guide' diaorang, bagi komen penambaikan lah katakan.
Betullah, walau sesingkat atau selama mana kita bekerja dalam sesebuah tempat atau bidang itu, P.E.N.G.A.L.A.M.A.N itu lebih penting. Dan pengalaman yang aku ada kurang 3 tahun itulah yang membantu bebudak praktikum tu dalam melaksanakan P&P dan handle budak2 aku yang memang eeeiiiiii~~~.... Tapi bebudak praktikum tu pun bagus, aku pun banyak belajar dari diaorang, yela aku pun dah lama meninggalkan alam belajar cuma sekarang aje terkedek2 sambung degree (alhamdulillah!!).
Yang paling aku syiok, dapat lah tukar2 bahan2 lembaran P&P dan copy CD/Minus yang diaorang ada. Aku pasti, semua yang berlaku kini pada aku ada HIKMAHNYA, pengalaman aku dapat dalam membimbing mereka=AMAT2 BERMAKNA :)

Nama bebudak tu pun aku x perkenalkan lagi. :) Mereka2 itu > AMIRAH & TUN ZAEMAH(spek mata)-(PISMK-PRA/MUZIK/IPBMM). Gambar?? Ado...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan